Case study: sieć Home & Deco – efektywne dotarcie z ofertą Back to School w BLIX!
Przemyślane działania promocyjne można przekuć w mierzalny sukces, co bardzo dobrze rozumie jedna z sieci z kategorii Dom i Ogród, z którą mieliśmy ostatnio okazję współpracować. Sierpień stał pod znakiem Back to School, rynek wrzał od gorących ofert, zatem o sile przebicia decydowała odpowiednio przygotowana strategia marketingowa. Jak wyróżnić się na tle konkurencji z kategorii Home & Deco? Sprawdźcie case study kampanii naszego klienta w BLIX!
Spis treści
- Kampania Back to School sieci Home & Deco w BLIX – czas trwania, cele i narzędzia
- Efekty kampanii Back to School w BLIX – sieć kategorii Dom i Ogród na fali wzrostów
- Jak sieć wypada na tle konkurencji w BLIX?
- Widoczność w BLIX – SOV
- Popularność w BLIX – SOU
- Podsumowanie
- Zwiększ swoją widoczność w BLIX!
Kampania Back to School sieci Home & Deco w BLIX – czas trwania, cele i narzędzia
Czas trwania: 31 dni (1.08-31.08.2024)
Cel główny: Zwiększenie liczby wejść w gazetki poprzez zintensyfikowane dotarcie do aktualnych klientów i pozyskanie nowych za pomocą dodatkowych publikacji i kampanii wspierających.
Cel uzupełniający: Wzmocnienie komunikacji w 5 dużych miastach: Warszawa, Łódź, Kraków, Wrocław, Poznań.
Narzędzia:
AdInsert – format wyświetlany między gazetkami innych sieci. Odpowiada za promocję gazetek danej sieci handlowej i wyróżnienie jej oferty.
AdInsert lokalizowany – ten sam format reklamowy, jak AdInsert, targetowany na użytkowników wybranych 5 miast. Taka forma promocji zapewnia dotarcie do odbiorców z określonego terenu.
Dodatkowa publikacja – eksponuje wybrane produkty z katalogu głównego.
Dobrym pomysłem jest wybieranie najbardziej atrakcyjnych ofert z gazetek i tworzenie z nich dodatków. Użytkownicy chętnie zapoznają się z takimi propozycjami, co jednocześnie w prosty sposób zwiększa ich zaangażowanie oraz potencjał zakupowy.
Z naszych badań wynika, że użytkownicy oczekują większej liczby publikacji, które pojawiałyby się częściej. Zamiast jednej gazetki warto rozważyć ich podział na różne kategorie, na przykład: salon, sypialnia, szkolne okazje, dekoracje sezonowe, oświetlenie, tekstylia domowe, akcesoria kuchenne, meble outdoor, oferty limitowane i inne. Takie podejście pozwala nie tylko lepiej zaprezentować ofertę, ale także efektywniej dopasować ją do oczekiwań klientów – dodaje Paulina Szuba, Key Account Specialist w Grupie Blix.
Efekty kampanii Back to School w BLIX – sieć kategorii Dom i Ogród na fali wzrostów
EFEKT NR 1
Wzrost wejść w gazetki
Budowanie przemyślanej strategii marketingowej w oparciu o skrojoną pod akcję Back to School ofertę oraz reklamy AdInsert zdecydowanie opłaciły się tej sieci. Zainteresowanie ich gazetkami widocznie wzrosło, a więc założony cel został zrealizowany:
Prawie 60% więcej wejść w gazetki miesiąc do miesiąca!
EFEKT NR 2
Więcej nowych czytelników gazetek
Przyciągnięcie unikalnych czytelników nie jest prostym zadaniem, jednak z odpowiednio dobranymi narzędziami promocyjnymi i zoptymalizowaną ofertą jest to do wykonania. Kampanie AdInsert oraz dodatkowa publikacja ukierunkowały wzrok shopperów na produkty omawianej sieci, związane z akcją Back to School, docierając do aktualnych klientów, ale przede wszystkim zwracając uwagę nowych. Z dumą możemy podzielić się informacją, że udało nam się zrealizować także drugą część z zakładanego celu:
O 52% więcej nowych czytelników gazetek miesiąc do miesiąca!
EFEKT NR 3
Wysoki CTR dla całej kampanii lokalizowanej
Kampania sieci Home & Deco cieszyła się zainteresowaniem w naszej aplikacji – użytkownicy chętnie klikali w reklamy, by sprawdzić gazetkę, a to poskutkowało tym, że:
Wskaźnik CTR dla całej kampanii lokalizowanej wynosił 2,76!
Jak sieć wypada na tle konkurencji w BLIX?
Intensywne działania marketingowe w BLIX przełożyły się także na umocnienie pozycji rynkowej omawianej sieci w segmencie Home & Deco. Jak wypadła na tle konkurencji?
Widoczność w BLIX – SOV
Share of Voice (SOV) to wskaźnik określający udział danej marki w całkowitej liczbie wejść we wszystkie gazetki w danym segmencie. Im wyższy SOV, tym większa widoczność marki w kategorii gazetek w jej segmencie rynkowym.
Sieć z kategorii Home & Deco w sierpniu odnotowała znaczny wzrost, co spowodowane było większą liczbą wejść w ich gazetki w tym okresie.
Popularność w BLIX – SOU
Share of Users (SOU) odnosi się do procentowego udziału użytkowników, którzy korzystają z gazetek danej marki, w stosunku do wszystkich użytkowników przeglądających gazetki w danym segmencie. Jest to miara popularności marki wśród konsumentów w danej kategorii.
W sierpniu użytkownicy w BLIX z większą intensywnością klikali w gazetki tej sieci, co przełożyło się na jej wzrost na tle konkurencyjnych ofert z tej samej kategorii. Dobry wynik SOU to też więcej produktów z oferty sklepu dodanych do list zakupowych, co przekłada się na większą sprzedaż.
Podsumowanie
Efektywność działań promocyjnych sieci z kategorii Dom i Ogród w BLIX przełożyła się na imponujące wyniki! Podsumujmy, jak przemyślana strategia może wpłynąć na widoczność i popularność sieci:
✅ Wzrost wejść w gazetki o prawie 60% miesiąc do miesiąca.
✅ O 52% więcej nowych czytelników gazetek.
✅ Wysoki wskaźnik CTR dla całej kampanii na poziomie 2,76%.
✅ Większa widoczność w segmencie Home & Deco.
✅ Więcej produktów dodawanych do list zakupów.
Zwiększ swoją widoczność w BLIX!
Widzisz potencjał, by Twoja sieć handlowa osiągała lepsze wyniki w BLIX i przyciągała więcej klientów? Zapoznaj się z naszą ofertą i razem opracujmy plan działania!
Zachęcamy do kontaktu: [email protected]
Przeczytaj również: Back to School – czy oferty związane z wyprawką szkolną przyciągnęły shopperów BLIX?