Zapisz się do newslettera
Zyskaj dostęp do pogłębionych danych analitycznych z rynku FMCG!VI GALA BLIX AWARDS 2025 – relacja z wydarzenia!
Gala Blix Awards 2025 to dzień, kiedy świat retailu i FMCG spotyka się, by wspólnie świętować sukcesy marek najbliższych polskim konsumentom. W warszawskim Nobu Hotel w imieniu konsumentów Grupa Blix, organizator wydarzenia, nagrodziła sieci handlowe oraz producentów, którzy codziennie towarzyszą Polakom w ich wyborach zakupowych. Łącznie przyznaliśmy 82 statuetki; wydarzeniu towarzyszyły także prelekcje ekspertów branżowych. Partnerami 6. edycji gali Blix Awards były firmy: Deloitte, Kantar Polska, UCE Research oraz Wiadomości Handlowe.
Laureaci Blix Awards 2025
Szósta edycja Blix Awards za nami – kolejny raz mieliśmy zaszczyt nagrodzić marki, które najlepiej rozumieją potrzeby polskich konsumentów. Dla laureatów to nie tylko wyróżnienie, to też dowód zaufania milionów klientów. Statuetki i certyfikaty z pewnością zajęły już szczególne miejsce w siedzibach nagrodzonych firm.
Listę wszystkich zwycięzców Blix Awards 2025 znajdziesz na stronie:
RETAIL
Tegoroczne wyniki Blix Awards 2025 w sektorze retail obejmują szeroki materiał badawczy. Organizatorzy w ankietach zdobyli opinie ponad 145 tysięcy konsumentów z całej Polski. Ich głosy zadecydowały o tym, które sieci handlowe zyskały największe zaufanie i sympatię klientów, a tym samym zostały laureatami 42 nagród głównych w plebiscycie Blix Awards.
Oprócz głosów konsumentów, 15 wyróżnień przyznała także Kapituła Blix Awards, w skład której weszli eksperci rynku retail i FMCG. Ich celem było uhonorowanie marek, które wpływają na rozwój branży i inspirują do dalszych transformacji.
Uczestnicy badania Blix Awards oceniali 121 sieci w pięciu kategoriach, które najlepiej oddają współczesne trendy w handlu:
- Promocja Roku
- Innowacyjna Sieć Roku
- Zdrowa Żywność – Oferta Roku
- Trendy i Nowości
- Omnichannel Roku
Dzięki tym kategoriom Blix Awards 2025 pokazuje pełny obraz rynku – od tradycyjnych elementów, które wciąż są ważne dla klientów (atrakcyjne promocje, zdrowa żywność, wygodne i innowacyjne doświadczenie zakupowe) po nowoczesne rozwiązania kształtujące przyszłość handlu (nowości na półkach, wdrożenie nowych technologii, łączenie kanałów online i offline).

FMCG
W tegorocznej edycji Blix Awards 2025 metodologia przyznawania nagród w sektorze FMCG przeszła prawdziwą rewolucję. Po raz pierwszy o tytułach zwycięzców nie decydowały jedynie deklaracje konsumentów w ankietach, lecz twarde dane o rzeczywistych zachowaniach zakupowych.
Analizie poddano ponad 140 milionów produktów dodanych do list zakupowych w aplikacji BLIX w okresie 12 miesięcy poprzedzających lipiec 2025 roku. Dzięki temu wyniki oddają realne wybory Polaków – odzwierciedlają, co faktycznie konsumenci planują kupić w sklepach, a nie tylko to, co zadeklarują.
W tegorocznym plebiscycie Blix Awards po raz trzeci wyłoniono 25 producentów FMCG, których produkty najczęściej pojawiały się na listach zakupowych użytkowników BLIX. Laureaci to marki, które potrafią łączyć jakość, dostępność i atrakcyjną cenę, a jednocześnie budować trwałą relację z konsumentem.

Przebieg 6. edycji gali Blix Awards 2025 – znakomici prelegenci na scenie
Chociaż najważniejszą i najbardziej wyczekiwaną przez przedstawicieli marek częścią gali Blix Awards są ceremonie wręczenia nagród, dla organizatorów i partnerów wydarzenia równie istotnym elementem są prelekcje ekspertów, które pozwalają spojrzeć szerzej na zmiany zachodzące w handlu i zachowaniach konsumentów. W tym roku uczestnicy mogli wysłuchać znakomitych prezentacji. Przejdźmy do skrótowej relacji z wydarzenia.
- Tegoroczną galę Blix Awards 2025 poprowadziła Izabella Krzan – prezenterka telewizyjna i modelka.
- Pierwszą prelekcję wygłosił Pan Janusz Piechociński, były Wiceprezes Rady Ministrów i Minister Gospodarki RP, Prezes Izby Przemysłowo-Handlowej Polska-Azja | Piechociński Consulting. Jego prezentacja miała tytuł: „Nowy porządek gospodarczy: partnerstwa, które kształtują jutro”.

- Zaraz potem nastąpiło uroczyste Wręczenie Nagród Blix Awards 2025 w segmencie Retail.
- Kolejną prelekcję wygłosił dr Michał Lutostański, Partner Associate, Strategy z firmy Deloitte, pt. „Wizja wzrostu całych kategorii jako klucz do tworzenia nowej wartości dla konsumentów, producentów i sieci handlowych w branży FMCG”.

- Po przerwie na kawę i networking wystąpiły Panie Ewa Sech, Commercial Director Advanced Solutions oraz Monika Hasslinger-Pawlak, Strategic Insights Manager z firmy YouGov. Prezentacja nosiła tytuł: „Rynek i nabywca dzisiaj i jutro”.

- Następnie odbyła się prelekcja dr Krzysztofa Łuczaka oraz Marcina Lenkiewicza, Członków Zarządu z Grupy Blix. Tytuł prezentacji to: „Era smart retail media – kiedy dane z aplikacji i realne zachowania tworzą nowy model komunikacji marek z konsumentem”.

- W kolejności na scenie pojawiły się Panie Kamila Sondej, Account Manager oraz Agnieszka Antecka, Business Development Director Innovation z firmy Kantar Polska, z prezentacją pt.: „Opakowanie, które sprzedaje – siła designu i umiejscowienia produktu w przenikającym się świecie on- i off-line”.

- Po przerwie na lunch i networking nastąpiła Ceremonia Wręczenia Nagród Blix Awards 2025 w sektorze FMCG.
- Po uhonorowaniu producentów na scenie pojawił się keynote speaker Pan Artur Kurasiński, przedsiębiorca, inwestor, twórca. Tytuł prezentacji brzmiał: „AI, dane i nowe pokolenie konsumentów – jak technologia zmienia lojalność wobec marek w retailu i FMCG”.

Dziękujemy za 6. edycję plebiscytu Blix Awards 2025!
Tegoroczna gala Blix Awards 2025 po raz kolejny pokazała, jak dynamicznie rozwija się polski rynek retail i FMCG oraz które marki najlepiej odpowiadają na potrzeby polskich konsumentów. Gratulacje należą się zarówno laureatom wybranym przez konsumentów, jak i wyróżnionym przez Kapitułę Blix Awards.
Szczególne podziękowania kierujemy do prelegentów oraz osób wręczających nagrody na scenie. Dziękujemy również za zaangażowanie w przygotowanie gali zespołowi Grupy Blix.
Jako organizatorzy jesteśmy niezmiernie wdzięczni partnerom 6. edycji Blix Awards, firmom: Deloitte – Partner Strategiczny, Kantar Polska – Partner Merytoryczny, UCE Research – Partner Analityczny oraz portalowi Wiadomości Handlowe – Partner Medialny, dzięki którym Blix Awards 2025 stało się wydarzeniem najwyższej rangi i znakomitej jakości.
Z radością patrzymy w przyszłość i mamy nadzieję, że kolejna edycja zgromadzi jeszcze większe grono uczestników. Do zobaczenia!


















