Polacy lubią piwo, a branża piwowarska nie zostaje w tyle i wciąż odpowiada na potrzeby konsumentów. Właśnie dlatego Polska zajmuje jedno z czołowych miejsc producentów piwa w Unii Europejskiej. Chcesz bliżej poznać smart shopperów kupujących piwo? Zapraszamy do zapoznania się z wynikami Raportu Piwnego 2022 by BLIX & Kantar.
Jak pozyskaliśmy dane do raportu?
Badania niezbędne nam do przygotowania raportu przeprowadziliśmy metodą CAWI z merytorycznym wsparciem Kantar Polska. Naszym partnerem technologicznym został Mobile Institute. O zwyczaje związane z kupowaniem piwa zapytaliśmy shopperów i otrzymaliśmy aż 1459 wypełnionych ankiet. Badanie odbyło się w dniach 24.09–27.09.2022. 51% respondentów to kobiety, a 49% – mężczyźni. Pozyskane informacje posegmentowaliśmy w oparciu o odpowiedzi na pytania związane z lifestyle’em, zwyczajami zakupowymi oraz osobistym stosunkiem badanych do kupowania piwa. Na tej podstawie wyodrębniliśmy 5 niezależnych person shopperów.
Wyniki uzupełniliśmy o dane własne aplikacji BLIX, z której miesięcznie korzystają 2 miliony aktywnych użytkowników. Dane pochodzą wyłącznie z działań organicznych, czyli nie zostały w nich uwzględnione wyniki sponsorowanych kampanii w Blix. Okres badawczy to styczeń 2021–lipiec 2022.
Czego dowiesz się, czytając Raport Piwny?
Czytając raport, dowiesz się między innymi, jak zmieniła się ilość dodań piw do list zakupów między 2021 a 2022 rokiem. Informacje te zostały podzielone na sieci handlowe i producentów. Poznasz także mechanizmy, którymi kierują się shopperzy, planując zakupy i korzystając z promocji. Zaprezentowaliśmy również różnice, związane z częstotliwością i preferencjami dotyczącymi kupowania piwa, zachodzące między kobietami a mężczyznami. A to tylko część informacji, które znajdziesz w pełnym, darmowym i gotowym do pobrania, raporcie.
Zostańmy w kontakcie!
Regularnie zajmujemy się badaniem rynku FMCG i w zwyczaju mamy dzielenie się pozyskanymi informacjami. Zaobserwuj nasz profil na LinkedIn i bądź na bieżąco!