Home & Deco - kampania w BLIX

Zapisz się do newslettera

Zyskaj dostęp do pogłębionych danych analitycznych z rynku FMCG!

     Czytaj dalej

    Case study: sieć Home & Deco – efektywne dotarcie z ofertą Back to School w BLIX!

    Przemyślane działania promocyjne można przekuć w mierzalny sukces, co bardzo dobrze rozumie jedna z sieci z kategorii Dom i Ogród, z którą mieliśmy ostatnio okazję współpracować. Sierpień stał pod znakiem Back to School, rynek wrzał od gorących ofert, zatem o sile przebicia decydowała odpowiednio przygotowana strategia marketingowa. Jak wyróżnić się na tle konkurencji z kategorii Home & Deco? Sprawdźcie case study kampanii naszego klienta w BLIX! 

    Spis treści

    1. Kampania Back to School sieci Home & Deco w BLIX – czas trwania, cele i narzędzia
    2. Efekty kampanii Back to School w BLIX – sieć kategorii Dom i Ogród na fali wzrostów
    3. Jak sieć wypada na tle konkurencji w BLIX?
    4. Widoczność w BLIX – SOV
    5. Popularność w BLIX – SOU
    6. Podsumowanie
    7. Zwiększ swoją widoczność w BLIX!

    Kampania Back to School sieci Home & Deco w BLIX – czas trwania, cele i narzędzia

    Czas trwania: 31 dni (1.08-31.08.2024)

    Cel główny: Zwiększenie liczby wejść w gazetki poprzez zintensyfikowane dotarcie do aktualnych klientów i pozyskanie nowych za pomocą dodatkowych publikacji i kampanii wspierających.

    Cel uzupełniający: Wzmocnienie komunikacji w 5 dużych miastach: Warszawa, Łódź, Kraków, Wrocław, Poznań.

    Narzędzia: 

    AdInsert – format wyświetlany między gazetkami innych sieci. Odpowiada za promocję gazetek danej sieci handlowej i wyróżnienie jej oferty.

    AdInsert lokalizowany – ten sam format reklamowy, jak AdInsert, targetowany na użytkowników wybranych 5 miast. Taka forma promocji zapewnia dotarcie do odbiorców z określonego terenu. 

    Dodatkowa publikacja – eksponuje wybrane produkty z katalogu głównego. 

    Dobrym pomysłem jest wybieranie najbardziej atrakcyjnych ofert z gazetek i tworzenie z nich dodatków. Użytkownicy chętnie zapoznają się z takimi propozycjami, co jednocześnie w prosty sposób zwiększa ich zaangażowanie oraz potencjał zakupowy. 
    Z naszych badań wynika, że użytkownicy oczekują większej liczby publikacji, które pojawiałyby się częściej. Zamiast jednej gazetki warto rozważyć ich podział na różne kategorie, na przykład: salon, sypialnia, szkolne okazje, dekoracje sezonowe, oświetlenie, tekstylia domowe, akcesoria kuchenne, meble outdoor, oferty limitowane i inne. Takie podejście pozwala nie tylko lepiej zaprezentować ofertę, ale także efektywniej dopasować ją do oczekiwań klientów – dodaje Paulina Szuba, Key Account Specialist w Grupie Blix.

    Efekty kampanii Back to School w BLIX – sieć kategorii Dom i Ogród na fali wzrostów

    EFEKT NR 1
    Wzrost wejść w gazetki

    Budowanie przemyślanej strategii marketingowej w oparciu o skrojoną pod akcję Back to School ofertę oraz reklamy AdInsert zdecydowanie opłaciły się tej sieci. Zainteresowanie ich gazetkami widocznie wzrosło, a więc założony cel został zrealizowany: 

    Prawie 60% więcej wejść w gazetki miesiąc do miesiąca!

    EFEKT NR 2
    Więcej nowych czytelników gazetek

    Przyciągnięcie unikalnych czytelników nie jest prostym zadaniem, jednak z odpowiednio dobranymi narzędziami promocyjnymi i zoptymalizowaną ofertą jest to do wykonania. Kampanie AdInsert oraz dodatkowa publikacja ukierunkowały wzrok shopperów na produkty omawianej sieci, związane z akcją Back to School, docierając do aktualnych klientów, ale przede wszystkim zwracając uwagę nowych. Z dumą możemy podzielić się informacją, że udało nam się zrealizować także drugą część z zakładanego celu:

    O 52% więcej nowych czytelników gazetek miesiąc do miesiąca!

    EFEKT NR 3
    Wysoki CTR dla całej kampanii lokalizowanej

    Kampania sieci Home & Deco cieszyła się zainteresowaniem w naszej aplikacji – użytkownicy chętnie klikali w reklamy, by sprawdzić gazetkę, a to poskutkowało tym, że:

    Wskaźnik CTR dla całej kampanii lokalizowanej wynosił 2,76!

    *Benchmark dla innych kampanii z serii “BTS” w segmencie Home & Deco realizowanych w tym czasie to 2,3%.

    Jak sieć wypada na tle konkurencji w BLIX?

    Intensywne działania marketingowe w BLIX przełożyły się także na umocnienie pozycji rynkowej omawianej sieci w segmencie Home & Deco. Jak wypadła na tle konkurencji?

    Widoczność w BLIX – SOV

    Share of Voice (SOV) to wskaźnik określający udział danej marki w całkowitej liczbie wejść we wszystkie gazetki w danym segmencie. Im wyższy SOV, tym większa widoczność marki w kategorii gazetek w jej segmencie rynkowym. 

    Sieć z kategorii Home & Deco w sierpniu odnotowała znaczny wzrost, co spowodowane było większą liczbą wejść w ich gazetki w tym okresie. 

    Popularność w BLIX – SOU

    Share of Users (SOU) odnosi się do procentowego udziału użytkowników, którzy korzystają z gazetek danej marki, w stosunku do wszystkich użytkowników przeglądających gazetki w danym segmencie. Jest to miara popularności marki wśród konsumentów w danej kategorii. 

    W sierpniu użytkownicy w BLIX z większą intensywnością klikali w gazetki tej sieci, co przełożyło się na jej wzrost na tle konkurencyjnych ofert z tej samej kategorii. Dobry wynik SOU to też więcej produktów z oferty sklepu dodanych do list zakupowych, co przekłada się na większą sprzedaż. 

    Podsumowanie

    Efektywność działań promocyjnych sieci z kategorii Dom i Ogród w BLIX przełożyła się na imponujące wyniki! Podsumujmy, jak przemyślana strategia może wpłynąć na widoczność i popularność sieci:

    ✅ Wzrost wejść w gazetki o prawie 60% miesiąc do miesiąca.
    ✅ O 52% więcej nowych czytelników gazetek.
    ✅ Wysoki wskaźnik CTR dla całej kampanii na poziomie 2,76%.
    ✅ Większa widoczność w segmencie Home & Deco.
    ✅ Więcej produktów dodawanych do list zakupów.

    Zwiększ swoją widoczność w BLIX!

    Widzisz potencjał, by Twoja sieć handlowa osiągała lepsze wyniki w BLIX i przyciągała więcej klientów? Zapoznaj się z naszą ofertą i razem opracujmy plan działania!

    Zachęcamy do kontaktu: [email protected]

    Przeczytaj również: Back to School – czy oferty związane z wyprawką szkolną przyciągnęły shopperów BLIX?

    Galeria

    Przeczytaj również

    Raport Plany zakupowe Polaków na Wielkanoc 2025

    Najnowszy raport Plany zakupowe Polaków na Wielkanoc 2025 już dostępny do pobrania za darmo!

    Sprawdź
    Raport Retail We Shop Edycja Wiosna 2025 by BLIX & Kantar

    Nowy raport Retail We Shop Edycja Wiosna 2025 by BLIX & Kantar jest już dostępny!…

    Sprawdź
    Raport Plany zakupowe Polaków na święta Bożego Narodzenia 2024

    Jakie świąteczne plany zakupowe mają polscy konsumenci? Dowiesz się z nowego raportu Plany zakupowe Polaków…

    Sprawdź