Raport Kategoria piwo według smart shoppera

Polacy lubią piwo, a branża piwowarska nie zostaje w tyle i wciąż odpowiada na potrzeby konsumentów. Właśnie dlatego Polska zajmuje jedno z czołowych miejsc producentów piwa w Unii Europejskiej. Chcesz bliżej poznać smart shopperów kupujących piwo? Zapraszamy do zapoznania się z wynikami Raportu Piwnego 2022 by BLIX & Kantar.

Jak pozyskaliśmy dane do raportu?

Badania niezbędne nam do przygotowania raportu przeprowadziliśmy metodą CAWI z merytorycznym wsparciem Kantar Polska. Naszym partnerem technologicznym został Mobile Institute. O zwyczaje związane z kupowaniem piwa zapytaliśmy shopperów i otrzymaliśmy aż 1459 wypełnionych ankiet. Badanie odbyło się w dniach 24.09–27.09.2022. 51% respondentów to kobiety, a 49% – mężczyźni. Pozyskane informacje posegmentowaliśmy w oparciu o odpowiedzi na pytania związane z lifestyle’em, zwyczajami zakupowymi oraz osobistym stosunkiem badanych do kupowania piwa. Na tej podstawie wyodrębniliśmy 5 niezależnych person shopperów.

Wyniki uzupełniliśmy o dane własne aplikacji BLIX, z której miesięcznie korzystają 2 miliony aktywnych użytkowników. Dane pochodzą wyłącznie z działań organicznych, czyli nie zostały w nich uwzględnione wyniki sponsorowanych kampanii w Blix. Okres badawczy to styczeń 2021–lipiec 2022.

Czego dowiesz się, czytając Raport Piwny?

Czytając raport, dowiesz się między innymi, jak zmieniła się ilość dodań piw do list zakupów między 2021 a 2022 rokiem. Informacje te zostały podzielone na sieci handlowe i producentów. Poznasz także mechanizmy, którymi kierują się shopperzy, planując zakupy i korzystając z promocji. Zaprezentowaliśmy również różnice, związane z częstotliwością i preferencjami dotyczącymi kupowania piwa, zachodzące między kobietami a mężczyznami. A to tylko część informacji, które znajdziesz w pełnym, darmowym i gotowym do pobrania, raporcie.

Zostańmy w kontakcie!

Regularnie zajmujemy się badaniem rynku FMCG i w zwyczaju mamy dzielenie się pozyskanymi informacjami. Zaobserwuj nasz profil na LinkedIn i bądź na bieżąco!

Poznaj inne raporty

Raport Plany zakupowe Polaków na święta 2023

Raport „Plany zakupowe Polaków na święta 2023” by BLIX & UCE RESEARCH jest już dostępny…

Raport Kupujemy świadomie. Czyli jak? Konsument na zakupach 2023

Oficjalna premiera! Raport „Kupujemy świadomie. Czyli jak? Konsument na zakupach 2023” jest już dostępny do…

Raport FMCG Brands We Shop by BLIX & Kantar 2023

Oficjalna premiera! Raport FMCG Brands We Shop 2023 by BLIX & Kantar jest już dostępny…