Retail We Shop Edycja Wiosna 2024 by BLIX & Kantar – poznaj najnowszy raport

Za nami trzecia edycja raportu, przygotowywanego przez BLIX & Kantar. Retail We Shop 2024 to najnowszy raport, poświęcony kompleksowej analizie głównego kanału komunikacji sieci handlowych z klientami – cyfrowym gazetkom promocyjnym.

Czym jest raport Retail We Shop?

Raport Retail We Shop ma za zadanie odpowiedzieć m.in. na pytania: 

  • Jak smart shopperzy przeglądają e-gazetki promocyjne? 
  • Co jest wyznacznikiem atrakcyjności gazetek digitalowych? 
  • Jakie są preferencje zakupowe smart shopperów? 

Liczne analizy pozwalają nam lepiej zrozumieć działania oraz oczekiwania użytkowników względem cyfrowych gazetek promocyjnych. Poznanie odpowiedzi na pytania związane z lifestyle’em smart shopperów, procesem podejmowania decyzji czy mechanizmem przeglądania e-gazetek, to punkt odniesienia dla wdrożenia potrzebnych innowacji tego kanału komunikacji sieci handlowych z klientem. Raporty Retail We Shop są więc cennym źródłem rzetelnych danych, na temat korzystania z gazetek digitalowych przez smart shopperów. 

Skąd dane do raportu Retail We Shop 2024?

Badanie do najnowszego raportu przeprowadziliśmy pod koniec 2023 r. za pomocą metody CAWI na grupie 10 402 respondentów, czyli użytkowników e-gazetek polskich sieci handlowych. Naszym celem było zbadanie atrakcyjności i funkcjonalności cyfrowych gazetek promocyjnych w Polsce, z których korzystamy na co dzień. Ostateczna próba objęła 32 sieci handlowe z 8 kategorii sklepów.

Dostęp do panelu danych – nowość w Retail We Shop 2024

W tym roku po raz pierwszy udostępniamy także pełne dane w formie interaktywnego panelu, który powstał na drodze współpracy z Mobile Institute. Dzięki temu udogodnieniu każdy zainteresowany może dotrzeć do dodatkowych, nieuwzględnionych w raporcie informacji i wysnuć na ich podstawie własne wnioski. 

W jaki sposób skorzystać z panelu danych Mobile Institute?

Dokładna instrukcja dostępna jest na podstronie Retail We Shop Edycja Wiosna 2024 by BLIX & Kantar.

Jakie informacje znajdziesz w najnowszym raporcie Retail We Shop 2024?

Cele raportu Retail We Shop są jasno określone. Głównym punktem jest, jak wspominaliśmy wcześniej, zbadanie atrakcyjności i funkcjonalności e-gazetek promocyjnych, a ponadto skupiamy się na:

  • zwyczajach zakupowych respondentów, 
  • zainteresowaniu e-gazetkami promocyjnymi, 
  • ocenie roli poszczególnych elementów e-gazetek, 
  • wpływie e-gazetek promocyjnych na decyzje zakupowe, 
  • preferowanych przez użytkowników kategoriach produktowych i typach promocji.

Raport Retail We Shop 2024 – najciekawsze zmiany tej edycji

Każdy kolejny raport to zbiór interesujących informacji na temat zmian, które nastąpiły na przestrzeni kilku miesięcy w charakterystyce smart shopperów i mechanizmie korzystania z e-gazetek. Raport Retail We Shop Edycja Wiosna 2024 by BLIX & Kantar obfituje w fascynujące dane, przydatne dla każdego z branży retail. Zachęcamy do pobrania raportu i uważnego prześledzenia informacji!

Zaskakujące wyniki badań Retail We Shop

Omówmy wspólnie kilka najciekawszych zmian, które zanotowano w najnowszym raporcie:

  1. Częstotliwość przeglądania e-gazetek w zależności od płci – duża zmiana zaszła w nawykach respondentów, bowiem kobiety z przeglądania cyfrowych gazetek promocyjnych 2-3 razy w ciągu tygodnia obecnie wolą robić to codziennie. Jest to wzrost o 11 p.p.
  1. Sposoby przeglądania gazetek – okazuje się, że z upływem czasu przeglądanie e-gazetek za pomocą aplikacji BLIX zyskuje coraz większą popularność. Względem poprzedniego roku jest to wzrost aż o 11 p.p. 
  1. Najchętniej przeglądane kategorie produktów – najpopularniejszą kategorią są artykuły do domu z wynikiem 56%, zaraz za nimi plasują się warzywa i owoce, które otrzymały 52% głosów. 
  1. Preferowana zawartość na pierwszej stronie e-gazetek dyskontowych – istotny wzrost względem innych kategorii, bo o aż 13 p.p., odnotowały promocje i rabaty na produkty żywnościowe. To właśnie taka zawartość gazetek digitalowych najbardziej przyciąga smart shopperów. 
  1. Share of users i share of voice w kategorii supermarkety w BLIX – według statystyk najchętniej przeglądanymi e-gazetkami wśród supermarketów jest sieć Dino, która to zyskała aż 4 p.p. więcej niż w zeszłym roku.

Pobierz najnowszy raport Retail We Shop 2024

Sprawdź cały raport Retail We Shop Edycja Wiosna 2024 by BLIX & Kantar oraz zajrzyj do panelu danych Mobile Institute, żeby zapoznać się ze wszystkimi zgromadzonymi informacjami na temat e-gazetek promocyjnych polskich sieci handlowych.

Galeria

Przeczytaj również

Raport Retail We Shop Edycja Wiosna 2024 by BLIX & Kantar

Oficjalna premiera! Raport Retail We Shop 2023 by BLIX & Kantar jest już dostępny do…

Sprawdź
Raport Plany zakupowe Polaków na Wielkanoc 2024

Raport „Plany zakupowe Polaków na Wielkanoc 2024” by BLIX & UCE RESEARCH jest już dostępny…

Sprawdź
Raport Plany zakupowe Polaków na święta 2023

Raport „Plany zakupowe Polaków na święta 2023” by BLIX & UCE RESEARCH jest już dostępny…

Sprawdź