Statuetki na gali wręczenia nagród Blix Awards 2024

V GALA BLIX AWARDS 2024 – tak przebiegał nasz pierwszy jubileusz! 

Czerwony dywan, kamery, ścianka do upamiętnienia tej ważnej chwili ze statuetką w dłoni – to czekało na gości Blix Awards 2024 22 października w Nobu Hotel Warsaw. Jubileuszowa V gala przeszła już do historii. Łącznie wręczyliśmy 85 nagród dla przedstawicieli sektora retail, FMCG oraz laureatów w kategoriach specjalnych, przygotowanych z okazji 5-lecia programu. Całe wydarzenie uświetniły prelekcje ekspertów, angażujący panel dyskusyjny, a także rozmowa z gościem specjalnym – Marcinem Prokopem!

BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów 2024 za nami

W ramach programu Blix Awards 2024 ponownie powstała seria badań opinii publicznej Grupy Blix i platformy UCE Research. W przypadku sektora FMCG w pracę nad wynikami zaangażowana była także organizacja Kantar Polska. Warto podkreślić, że w dotychczasowych edycjach zebraliśmy blisko 21 mln wszelkiego rodzaju opinii konsumenckich, co świadczy o ogromnym materiale badawczym i wielkim potencjale, który wynika z obserwacji zachowań shopperów. Dla branży to z pewnością ogromna kopalnia wiedzy na temat aktualnych preferencji i zachowań Polaków. 

Na podstawie wspomnianych badań już po raz piąty wręczyliśmy nagrody dla wybranych przez konsumentów podmiotów z sektora retail i FMCG. Z okazji jubileuszu Kapituła przyznała także nagrody specjalne. Poznaj tegorocznych zwycięzców. 

To, co najważniejsze, czyli laureaci Blix Awards 2024

Emocje po gali powoli zaczynają opadać. Statuetki z całą pewnością zajmują już szczególne miejsce w gablotach, a certyfikaty dumnie wiszą na ścianach lub stoją na biurkach. Podsumujmy sobie więc tegoroczną edycję programu Blix Awards 2024 – Wybór Konsumentów

Po raz piąty na podstawie serii badań opinii publicznej na temat sieci handlowych oraz marek FMCG przyznaliśmy prestiżowe nagrody Blix Awards, które odzwierciedlają współczesne trendy i potrzebny polskich konsumentów. Łącznie głosami shopperów przyznaliśmy 66 nagród głównych, a zwycięzców 10 wyróżnień i 9 nagród specjalnych wytypowała Kapituła. Lista laureatów programu Blix Awards 2024 dostępna jest na stronie:

RETAIL

Podczas tegorocznej edycji shopperzy ocenili funkcjonowanie aż 119 sieci handlowych na kilkunastu różnych płaszczyznach ich działalności. W sumie w badaniach wzięło udział ponad 138 tys. konsumentów z całego kraju, którzy łącznie wyrazili blisko 4 mln opinii. Tak jak i w latach ubiegłych, głosami konsumentów przyznaliśmy nagrody w pięciu podstawowych kategoriach; w tym roku pojawiła się również nowa, szósta kategoria – „DEBIUTY ROKU”. Łącznie wręczyliśmy 41 nagród głównych oraz 10 wyróżnień

FMCG

W tym roku kolejny raz przyznaliśmy nagrody dla producentów. W badaniu Grupy Blix, przy udziale merytorycznym UCE Research i Kantar Polska, udało się zebrać ponad 634 tys. opinii na temat przeszło 1,3 tys. marek w 93 kategoriach produktowych. Dowiedzieliśmy się, czego shopperzy szukają w sklepach najczęściej, co zaowocowało przyznaniem aż 25 nagród!

GRAND PRIX

Pierwszy jubileusz gali Blix Awards zdecydowaliśmy się uczcić w wyjątkowy sposób. Wręczyliśmy zatem 5 nagród specjalnych Grand Prix, którymi uhonorowaliśmy jedną sieć handlową, jedną markę oraz trzy podmioty, związane z rozwojem branży retail i FMCG na polskim gruncie. Statuetki za wyjątkowe osiągnięcia przyznane zostały głosami członków Kapituły. 

NAGRODY DLA DZIENNIKARZY

Piąta gala Blix Awards zaowocowała także przyznaniem szczególnych wyróżnień dla najbardziej zasłużonych dziennikarzy. Na scenie pojawiło się 4 przedstawicieli największych redakcji w Polsce, którzy na co dzień zajmują się szeroko pojętym światem handlu i sprzedaży. 

Część merytoryczna – prelekcje i panel dyskusyjny na Blix Awards 2024

Każde wydarzenie zrzeszające specjalistów z branży może nieść za sobą także wartość merytoryczną. By podtrzymywać dyskurs, V Galę Blix Awards uświetniły prelekcje oraz debata, podczas których swoją wiedzą i doświadczeniem podzielili się najlepsi eksperci z kręgów retail i FMCG. Odbyła się też pasjonująca rozmowa z gościem specjalnym – Marcinem Prokopem

W tym roku głównym tematem prezentacji oraz debaty była cena i promocja jako nowe wyzwania rynkowe dla producentów i sieci handlowych

  • Pierwszą prelekcję wygłosił Szymon Mordasiewicz, Dyrektor Zarządzający firmy Consumer Panel Poland GfK. Prezentacja miała tytuł: „Promocja w roku 2024. Kto jej bardziej potrzebuje? Konsumenci czy detaliści?”.
  • Zaraz potem wystąpił dr Krzysztof Łuczak, Główny ekonomista Grupy BLIX. Tytuł jego prezentacji brzmiał: „Jak konsumenci postrzegają gazetki z promocjami”.
  • Panel dyskusyjny pt.: „Walka na strategie, promocje i ceny. Jakie wyzwania czekają sieci handlowe i producentów w 2025 roku?” moderował Łukasz Stępniak – Redaktor Naczelny portalu i magazynu Wiadomości Handlowe. W dyskusji wzięli udział:
    Katarzyna Dziurdziak-Szewczak, Account Specialist, Advanced Analytics w firmie badawczej Nielsen IQ;
    dr Michał Lutostański, Head of Knowledge & Thought Leadership w firmie badawczej KANTAR, prezes Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii (PTBRiO);
    Szymon Mordasiewicz, Dyrektor Zarządzający firmy Consumer Panel Poland GfK;
    Maciej Ptaszyński, prezes Polskiej Izby Handlu;
    Marek Zachalski, Menadżer ds. klientów sieciowych w Centrum Monitorowania Rynku (CMR).
  • Odbyła się także interesująca rozmowa z gościem specjalnym Blix Awards – znanym dziennikarzem i prezenterem telewizyjnym, Marcinem Prokopem. O wynikach najnowszego badania rynkowego Grupy Blix i platformy UCE Research dyskutował z nim Marcin Lenkiewicz, Wiceprezes Grupy Blix. Rozmowa koncentrowała się na promowaniu produktów i usług przez znane osoby oraz na tym, czy takie współprace marketingowe rzeczywiście wpływają na decyzje zakupowe konsumentów. Uczestnicy z ciekawością wysłuchali tej konwersacji.
  • Na koniec ze swoją prezentacją wystąpili Kamila Sondej, Account Manager oraz Paweł Kuca, Associate Client Delivery Director z firmy badawczej KANTAR Polska. Ich prelekcja nosiła tytuł: „Uwaga jako klucz do sukcesu w komunikacji digitalowej”

Kolejna edycja Blix Awards przeszła do historii!

Jeszcze raz serdecznie gratulujemy wszystkim nagrodzonym podmiotom, które głosami konsumentów stały się nr 1 w Polsce! Gratulacje należą się także dla wszystkich nagrodzonych i wyróżnionych przez Kapitułę – Wasze zaangażowanie oraz ciężka praca są zauważane w branży i zasługiwały, by je uhonorować. 

Dziękujemy wszystkim gościom i uczestnikom gali Blix Awards. Zainteresowanie, z jakim w tym roku spotkaliśmy się w związku z organizacją tego wydarzenia, przeszły nasze oczekiwania, co świadczy o umacniającym się prestiżu tych nagród na polskim rynku. Szczególne podziękowania kierujemy w stronę prelegentów, uczestników debaty, osób wręczających nagrody oraz naszego gościa specjalnego. 

Jesteśmy też wdzięczni za zaangażowanie w pracę nad organizacją gali. Dziękujemy zespołowi Grupy Blix, UCE Research oraz partnerowi merytorycznemu Kantar Polska za przygotowanie tego wydarzenia.

Mamy ogromna nadzieję, że spotkamy się w jeszcze liczniejszym gronie już za rok! 

Galeria

Przeczytaj również

Raport Retail We Shop Edycja Wiosna 2024 by BLIX & Kantar

Oficjalna premiera! Raport Retail We Shop 2023 by BLIX & Kantar jest już dostępny do…

Sprawdź
Raport Plany zakupowe Polaków na Wielkanoc 2024

Raport „Plany zakupowe Polaków na Wielkanoc 2024” by BLIX & UCE RESEARCH jest już dostępny…

Sprawdź
Raport Plany zakupowe Polaków na święta 2023

Raport „Plany zakupowe Polaków na święta 2023” by BLIX & UCE RESEARCH jest już dostępny…

Sprawdź