Oferty Back to School 2024 w BLIX

Back to School – czy oferty związane z wyprawką szkolną przyciągnęły shopperów BLIX?

Powrót do szkół to od lat wyścig sieci handlowych o uwagę konsumentów. Z roku na rok oferty Back to School stają się coraz bardziej rozbudowane; retailerzy tworzą dedykowane treści i katalogi, przez co na rynku panuje większa konkurencyjność. Wytężone działania marketingowe nie pozostają shopperom obojętne. Sprawdźmy, jakim zainteresowaniem cieszą się oferty Back to School i czego poszukują użytkownicy BLIX.

Spis treści

  1. Back to School 2024 – wstęp do badania
  2. Oferty Back to School 2024 – jakie zmiany względem 2023 roku?
  3. Najpopularniejsze artykuły szkolne z ofert Back to School
  4. Co dalej? Jakie produkty przyciągną uwagę shopperów w najbliższym czasie?
  5. W których sieciach handlowych shopperzy poszukiwali ofert Back to School?
  6. Podsumowanie

Back to School 2024 – wstęp do badania

Przeanalizowaliśmy zachowania shopperów w aplikacji BLIX, by dowiedzieć się, jakim zainteresowaniem cieszą się oferty Back to School. Dane, odzwierciedlające popularność fraz związanych z wyprawką szkolną, pochodzą z wyszukań, które pozwalają dobrze zobrazować zaangażowanie użytkowników naszej aplikacji. Przeanalizowaliśmy również wejścia w gazetki dedykowane ofertom Back to School, by wyłonić ranking najchętniej wybieranych przez shopperów sieci handlowych.

Badanie obejmuje zakres od początku czerwca do 11 sierpnia, a wyniki porównaliśmy z danymi z zeszłego roku. Gotowi na analizę?

Oferty Back to School 2024 – jakie zmiany względem 2023 roku?

Użytkownicy aplikacji BLIX chcą dokonywać świadomych wyborów, dlatego z chęcią śledzą działania promocyjne sieci handlowych. Zainteresowanie ofertami Back to School w tym roku wzrosło aż o 23,24%. W 2024 shopperzy zaczęli zwracać uwagę na artykuły szkolne nieco wcześniej niż w 2023, bo już w połowie lipca. Niebagatelny wpływ na to przesunięcie w czasie ma również fakt, że sieci coraz wcześniej zaczynają promować swoje oferty, a co za tym idzie – użytkownicy łatwiej mogą dotrzeć do treści Back to School. 

Konsumenci z roku na rok podchodzą do tematu szkolnej wyprawki z większą świadomością; przed zakupami sprawdzają i porównują oferty sieci handlowych, by wybrać najlepszą z nich. Wcześniejsze zainteresowanie akcjami Back to School to także możliwość rozplanowania zakupów w czasie oraz sposobność upolowania korzystnych promocji, dzięki którym powrót dzieci do szkół jest bardziej przyjazny dla portfela. 

Zainteresowanie ofertą Back to School 2024 w BLIX

Najpopularniejsze artykuły szkolne z ofert Back to School

Shopperzy, oprócz przeglądania katalogów retailerów, sprawdzają interesujące ich artykuły szkolne samodzielnie. Przeanalizowaliśmy więc, które produkty były najczęściej wyszukiwane przez użytkowników aplikacji BLIX.

Najpopularniejszym hasłem w 2024 roku jest “plecak”. Biorąc pod uwagę, że to jeden z większych wydatków, widać znaczenie kwestii ekonomicznej dla konsumentów. Shopperzy chcą kupować mądrze i oszczędnie. 

Wśród TOP 5 produktów do wyprawki szkolnej znalazły się również: “zeszyt”, “papier ksero”, “bambino” oraz “piórnik”. Największy wzrost wyszukiwań zakończony wejściem w gazetkę zanotowały “kredki” – aż o 76,89%! Spadek zainteresowania zaliczyły natomiast frazy “szkoła” (-36,46%) i “tornister” (-39,33%)

W jaki sposób wykorzystać te informacje? Tłumaczy Julia Zagórowska, Retail Team Leader w Grupie Blix:

Eksponowanie najpopularniejszych produktów handlowych na pierwszych stronach ofert należy do świetnej strategii, która może znacząco zwiększyć skuteczność kampanii promocyjnych. Produkty, cieszące się największym zainteresowaniem klientów, przyciągają uwagę i zwiększają prawdopodobieństwo, że klient zdecyduje się na ich zakup.

Najpopularniejsze artykuły szkolne w wyszukiwaniach BLIX

Co dalej? Jakie produkty przyciągną uwagę shopperów w najbliższym czasie?

Po skompletowaniu szkolnej wyprawki przyjdzie pora na uzupełnienie innych, ale równie ważnych artykułów. Mowa o wszelkiego rodzaju produktach, związanych z drugim śniadaniem.

W najbliższym czasie spodziewamy się dużej liczby wyszukań butelek filtrujących wodę oraz produktów związanych ze szkolnym śniadaniem (pudełek, lunchboxów i papierów śniadaniowych) – przewiduje Maciej Pazdan, Data Analyst w Grupie Blix.

Kampanie promocyjne, związane z tematyką śniadaniową, mają więc szansę przyciągnąć konsumentów do sklepów. 

W których sieciach handlowych shopperzy poszukiwali ofert Back to School?

Ogólny wzrost zainteresowania ofertą Back to School spowodowany jest także wzmożoną aktywnością sieci handlowych, które w tym roku postawiły na większą liczbę dedykowanych katalogów. Czyje gazetki cieszyły się największą popularnością? Poniżej przedstawiamy ranking sieci handlowych, których oferty Back to School przyciągnęły najwięcej shopperów.

Ranking sieci według liczby wejść w gazetki Back to School w BLIX

W tym roku bezkonkurencyjne okazały się materiały Back to School od Kaufland. Sieć zainwestowała dodatkowo w sezon w lipcu i sierpniu, poza stałym budżetem. Pozwoliło to na bardzo szeroko zakrojone działania promocyjne, uwzględniające formaty mediowe oraz powiadomienia push. Publikacje obowiązywały na skalę ogólnopolską, od tego samego dnia tygodnia, co gazetki food i non-food sieci Kaufland. To dodatkowo przyczyniło się do osiągnięcia bardzo wysokiej liczby obejrzeń – komentuje ranking Maria Ożana, Business Manager w Grupie Blix

Na drugim miejscu ze swoją ofertą Back to School zaklasyfikowało się Netto. Jak wyglądał przepis na sukces w wydaniu tej sieci?

Wysoka pozycja dyskontu wynika z doskonale dopasowanej strategii marketingowej do potrzeb konsumentów, korzystających z aplikacji. Sieć co tydzień publikowała nowe informacje o atrakcyjnych promocjach z oferty Back to School, dzięki czemu komunikacja oferty była stale stymulowana nowościami. Dodatkowo główne komunikaty promocji były szeroko promowane formatami medialnymi, wychodząc poza standardowe publikacje gazetkowe – tłumaczy Julia Zagórowska

Popularni gracze na rynku retail, czyli Biedronka oraz Lidl, uplasowali się na 3. i 5. miejscu rankingu. Warto też wspomnieć o sieci Pepco, która w tym roku osiągnęła znakomity wynik, wyprzedzając giganty takie jak Auchan czy Carrefour. 

Podsumowanie

Jakie wnioski płyną z naszego badania? Oferty Back to School niezmiennie cieszą się popularnością wśród shopperów BLIX. W tym roku użytkownicy zaczęli poszukiwać wyprawki szkolnej nieco szybciej w porównaniu do 2023. Może to świadczyć o zmieniających się zachowaniach konsumentów, którzy planują wydatki wcześniej i podejmują bardziej świadome decyzje zakupowe. 

Jeśli chodzi o retailerów: mamy rewolucyjną zmianę w kategorii ofert Back to School! Kaufland oraz Netto wyprzedziły liderów rynku, którymi są Biedronka oraz Lidl. W tym roku świetnie poradziły sobie także sieci non-food, typu Pepco czy KiK, które zgarnęły dużą pulę wyświetleń gazetek. Jak podsumowuje Maciej Pazdan:

Oferta Back to School została zdominowana przez sieci, które przeznaczyły więcej nakładów na wypromowanie akcji w formie dopasowanej do profilu użytkowników mobile, zyskując tym samym przewagę nad liderami w swojej kategorii.

Galeria

Przeczytaj również

Raport Retail We Shop Edycja Wiosna 2024 by BLIX & Kantar

Oficjalna premiera! Raport Retail We Shop 2023 by BLIX & Kantar jest już dostępny do…

Sprawdź
Raport Plany zakupowe Polaków na Wielkanoc 2024

Raport „Plany zakupowe Polaków na Wielkanoc 2024” by BLIX & UCE RESEARCH jest już dostępny…

Sprawdź
Raport Plany zakupowe Polaków na święta 2023

Raport „Plany zakupowe Polaków na święta 2023” by BLIX & UCE RESEARCH jest już dostępny…

Sprawdź